Welpen jongens

Ben je tussen de 7 en 11 jaar? Jij boft! In een vrolijke blouse en natuurlijk onze eigen Fergusondas ben je bij ons aan het juiste adres voor een spannende zaterdagmorgen. Wij heten Welpen. Wie zijn wij en wat doen we eigenlijk?

Kilkerran
Onze groep heeft een welpenhorde op de zaterdagmorgen. De naam van dat onderdeel is Kilkerranhorde. De naam Kilkerran komt van het kasteel waarin de Chief of the Clan woonde en daarom heet de Chief ook eigenlijk Ferguson of Kilkerran. De naam Galloway komt van de landstreek in het gebied in het Schotse Lowlands waar de Clan Ferguson vandaan komt.

Yalahiii!
Akela roept. Het is wolventaal voor “Kom, laten we gaan jagen!”. Welpen zijn jonge wolven. Akela is de oude grijze wolf. Hij roept de Welpen. “Verzamelen bij de grote raadsrots!” Welpen gaan dan samen op jacht in de rimboe. Ze beleven er allerlei avonturen. Ze leren veel over de rimboe van Baloe, de bruine beer. Bagheera, de zwarte panter, is de beste jager van de rimboe. Hij kent alle sporen en sluipt aols de beste. De oude olifant Hathi kan mooi vertellen. Hij is wel honderd jaar en heeft veel meegemaakt. En er zijn nog veel meer dieren waar de Welpen graag iets van leren.
Er is een boek over de rimboe. Het is het verhaal van Mowgli, een jongetje. Hij is verdwaald in de rimboe. Gelukkig neemt Raksha de wolf hem op in haar nest. Mowgli groeit op bij de welpen. Het boek heet Jungleboek. Het is geschreven door Rudyard Kipling. Ga het maar eens lenen in de bibliotheek. Het staat vol met spannende verhalen over de dieren in de rimboe.

Wat doe je als Welpen jongen nou eigenlijk bij Scouting?
Nou, eigenlijk van alles. Er zijn spelletjes die iedereen bij Scouting wel eens doet. Renspelletjes, vuurtje stoken, watergevechten, spannende verhalen, en ga zo maar door. Leuk is het zeker. Reken daar maar op!

Op kamp!
Een keer per jaar gaan alle Welpen op kamp. Dan slaap met je z’n allen in een groepshuis van een andere scoutinggroep. Je leert elkaar goed kennen en beleeft extra-speciale avonturen. Misschien is er wel een groot kampvuur…

Spelend op ontdekkingsreis
Plezier staat bij Scouting voorop. Maar Scouting is meer. Bij Scouting verken je de wereld om je heen. Je verlegt steeds je grenzen. Eerst nog speels, later steeds avontuurlijker en met meer uitdaging. Spelenderwijs leer je je eigen verantwoordelijkheid kennen. Je wordt zelfstandig en neemt je eigen beslissingen. Leiding wordt steeds meer begeleiding. Zo helpt Scouting kinderen bij het ontwikkelen van hun persoonlijkheid.

Komen kijken
Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken?
Kom dan gewoon eens een opkomst meedoen

Informatie
Regelmatig verschijnt ons groepsblad de Ferguson Post en het (landelijke) verenigingsblad Scouting Magazine/Scouty De eigen Scoutshop verkoopt alles wat een Scout nodig heeft.

Opkomsttijden
De opkomsten zijn ’s zaterdags van 10.00 tot 12.30 uur in ons mooie groepshuis De Clan. Breng uw kind op tijd, zodat wij ook op tijd kunnen beginnen. Als er afwijkende opkomsttijden of –plaatsen zijn, dan laten wij dat natuurlijk vooraf weten.

Contact
Heeft u vragen of opmerkingen? Na de opkomst is er altijd tijd voor een gesprek. U kunt ons ook bereiken per e-mail op welpen@scoutingferguson.nl.

Welpenteam

Dallas